Zneužitý Facebook

Zneužitý Facebook

Fakta
Sám zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg na svém blogu uvedl, že byla zneužita osobní data 87 miliónů uživatelů. 80 % z nich tvoří Američané, 2,7 miliónu tvoří účty osob EU. V souvislosti s úniky se hovoří o společnosti Cambridge Analytica, která měla tyto informace využít v prezidentské kampani Donalda Trumpa – vytvořila softwarový program, který měl působit na uživatele na základě jejich preferencí a zájmů.
facebook a ukazatel myši
Osobní informace
Jmenovaná firma se „neprovinila“ ničím menším než sběrem dat. Tedy tím, že z veřejně přístupné sociální sítě, kde uživatelé sami, dobrovolně a radostně sdílejí své soukromí, „vyzobala“ to, co potřebovala. Je k diskusi, nakolik je takové jednání zavrženíhodné a trestné, mnohem víc je s podivem, že něco takového nebylo odhaleno už dřív. A o co že měla proviněná společnost největší zájem?
· Identita
· Telefonní číslo
· Email
· Další osobní informace

Ve všech případech jde tedy o údaje, které buď zásadně nezveřejňujeme, nebo počítáme s tím, že je takříkajíc dáváme v plén nejrůznějším individuím, kterých je na internetu celá plejáda.
Opravdu uživatel Facebooku, který se pravidelně chlubí světu tím, co měl k obědu a jak mu sluší nové plavky, nemůže přenést přes srdce, že jistá analytická firma disponuje jeho telefonním číslem, které sám zveřejnil?
1 hacker cesta
Hlas lidu
Podle komentářů samotných uživatelů se zdá, že tomu tak není. Osvěta bezpečného užívání internetu je už tak daleko, že většina z nich si uvědomuje, že vše, co o sobě zveřejní, lze využít proti nim. Celá tato pseudokauza tak posunuje problém zneužití, přesněji řečeno využití Facebooku trochu jiným směrem.
K poznání toho, že každá sociální síť je jen poskytnutým prostorem, ale jeho obsah jde na vaše vlastní triko. A jakkoliv je její užívání zdarma, zaplatíte ho tím, že o sobě něco prozradíte, necháte ostatní nahlédnout do svého soukromí.
Sám systém získávání a udílení „lajků“ by o vás mohl mnohé vyprávět a dal by se považovat za citlivou informaci, která spoluurčuje třeba i to, jakou reklamou budete při užívání internetu „oblaženi“. Pokud podlehnete a koupíte, v tomto případě volíte, jde opět jen o vaši volbu.